Навчальні нормативи

НОРМАТИВИ:

а) вогнева підготовка

N
Норматив, умови (порядок) його виконання
Критерії оцінки
Помилки, які знижують оцінку на один бал
високий
достатній
середній
низький
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
1.
Приготування до стрільби і ведення вогню з автомата.Учень знаходиться у вихідному положенні, автомат тримає "на ремінь", магазин у сумці для магазинів. За командою керівника роздавач видає 5 навчальних патронів. Учень споряджає магазин і укладає його у сумку. За командою "До бою!" виконує норматив: займає місце для стрільби, заряджає зброю, готується до ведення вогню і доповідає: "Такий-то до бою готовий!". Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.
За командою "Вогонь!" послідовно встановлює приціл, знімає із запобіжника і встановлює вид вогню та імітує два - три постріли. Доповідає про закінчення стрільби та за командою керівника розряджає зброю, надає для огляду, повертається у вихідне положення.
Дії після команди "Вогонь" виконуються без урахування часу.




1. Порушена послідовність приготування до бою.
2. Неправильне положення корпусу та ніг учня.
3. Неправильне положення автомата.
4. Пропущений прийом.
5. Відсутня доповідь.
Виконано правильно, чітко.
Не більше двох помилок.
Не більше трьох помилок.
Допущено більше трьох помилок. Порушені заходи безпеки під час поводження зі зброєю.
10 с
11 с
12 с
13 с
14 с
15 с
16 с
17 с
18 с
19 с
20 с
21 с
2.
Неповне розбирання автомату.Автомат на столі, учень знаходиться біля зброї. За командою "До розбирання автомату приступити!" здійснює неповне розбирання автомату та доповідає "Готово!"
Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.
Після виконання нормативу називає частини автомату.




1. Порушена послідовність розбирання автомата.
2. Перевірка наявності патрона в патроннику проведена при приєднаному магазині.
3. Неохайно розкладено частини автомата.
4. Дії учня повільні, невпевнені.
5. Неправильно названо частини автомата
Помилок немає.
Не більше однієї помилки.
Не більше двох помилок.
Допущено більше трьох помилок.
13 с
15 с
18 с
19 с
20 с
21 с
22 с
23 с
25 с
27 с
29 с
31 с
3.
Складання автомату після неповного розбирання.За командою "До складання автомата приступити!" учень, дотримуючись послідовності, складає автомат та доповідає "Готово!".
Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.




1. Порушена послідовність складання автомата.
2. Не зроблено спуск курка.
3. Запобіжник не встановлено у вихідне положення.
4. Дії учня повільні, невпевнені.
Помилок немає.
Не більше однієї помилки.
Не більше двох помилок.
Допущено більше трьох помилок.
23 с
24 с
25 с
26 с
28 с
30 с
31 с
33 с
35 с
37 с
39 с
41 с
4.
Чищення і змащування каналу ствола автомата після неповного розбирання.Для чищення зброї потрібне ганчір'я, маслянка із рушничним мастилом. За командою "До чищення і змащування приступити!" учень виконує норматив N 2 та доповідає "Готово!".
Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.
Потім збирає приладдя для чищення каналу ствола і готує матеріал для змащування, називаючи елементи приладдя. Чищення і змащування каналу ствола автомату здійснюється без урахування час




1. Неправильно названо елементи приладдя автомата.
2. Не вміє збирати приладдя
3. Не знає матеріалів для чищення і змащування зброї.
Помилок немає.
Не більше однієї помилки
Не більше двох помилок.
Допущено більше двох помилок.
13 с
15 с
18 с
19 с
20 с
21 с
22 с
23 с
25 с
27 с
29 с
31 с
5.
Спорядження магазину патронами.Учень стоїть біля столу, на якому знаходиться 30 патронів та магазин до автомату. За командою "До спорядження магазину приступити!", учень споряджає магазин патронами та доповідає "Готово!".
Час фіксується від подачі команди до доповіді учня.
35 с
40 с
45 с
46 с
48 с
50 с
51 с
53 с
55 с
57 с
59 с
1 хв. 02 с.

б) тактична підготовка

N
Норматив, умови (порядок) його виконання
Критерії оцінки
Помилки, які знижують оцінку на один бал
високий
достатній
середній
низький
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
1
Виявлення цілей, визначення їх місцезнаходження відносно орієнтирів, доповідь про результати спостереження.За командою керівника учень займає місце для спостереження. На відстані 200 - 500 м від спостерігача розміщені 9 цілей (мішеней). Завдання: виявити цілі, визначити їх місцезнаходження відносно орієнтирів і доповісти про результати спостереження.
Виявлені цілі
Виявлені цілі
Виявлені цілі
Помилка у визначенні дальності більше
1. Неправильний вибір місця для спостереження.
2. Неправильна доповідь про результати спостереження
9
8
7
6
5
4
3
2
1
15 %
20 %
25 %
а в напрямку від цілі до орієнтира
0 - 20
0 - 25
0 - 30
2
Пересування на полі бою.Вихідне положення - вогнева позиція. Учню доводять тактичну обстановку, ставлять завдання вийти на новий рубіж. За командою керівника "Учень Петренко, на такий-то рубіж - вперед!" учень, враховуючи місцевість, долає 50 м: перебіжкою 15 м, переповзанням по-пластунські 20 м і перебіжкою - 15 м.
час відраховується від команди на пересування до досягнення вказаного рубежу і приготування до стрільби.
Виконано правильно, чітко.
Не більше двох помилок.
Не більше трьох помилок.
Допущено більше трьох помилок
1. Коли голова і тіло при пересуванні піднімаються від землі;
2. Довжина перебіжки між зупинками більше встановленої;
3. Військовослужбовці під час зупинки після перебіжки не відповзли в сторону, не приготувалися для ведення вогню;
4. Для зупинок при перебіжці не використовувалися укриті місця.
1 хв. 55 с
2 хв.
2 хв. 05 с
2 хв. 10 с
2 хв. 15 с
2 хв. 20 с
2 хв. 25 с
2 хв. 30 с
2 хв. 35 с
2 хв. 40 с
2 хв. 45 с
2 хв. 50 с
3
Вибір місця для стрільби (спостереження), обладнання окопу для стрільби з автомату лежачи.Вихідне положення - лежачи або стоячи. Учню доводять тактичну обстановку, ставлять завдання на вказаному рубежі вибрати місце для стрільби (спостереження) і обладнати окоп для стрільби лежачи. Відстань до рубежу не більше 50 м
Окоп обладнано правильно
Не більше двох помилок.
Не більше трьох помилок.
Більше трьох помилок.
1. Неправильно вибране місце для стрільби.
2. Неправильне положення зброї під час обладнання окопу
3. Не велось спостереження за противником.
4. Неправильне положення тіла під час обладнання окопу
5. Не витримано розміри окопу
30 хв.
32 хв.
35 хв.
37 хв.
39 хв.
41 хв.
43 хв.
45 хв.
47 хв.
49 хв.
51 хв.
53 хв.
4
Встановлення окремої протитанкової міни.Вихідне положення лежачи для стрільби. Керівник визначає місце, де необхідно встановити міну. За командою "До встановлення міни приступити!" учень встановлює міну, не припиняючи спостереження за місцевістю і противником.
Помилок немає.
Не більше однієї помилки.
Не більше двох помилок.
Більше двох помилок.
1. Неправильно викопано лунку для встановлення міни.
2. Неправильно проведені роботи по встановленню міни і вибухача та приведення його в бойове положення.
3. Порушені правила маскування.
4 хв. 30 с
4 хв. 40 с
4 хв. 50 с
5 хв.
5 хв. 10 с
5 хв. 20 с
5 хв. 40 с
5 хв. 50 с
6 хв.
6 хв. 15 с
6 хв. 30 с
6 хв. 45 с
5
Визначення сторін горизонту.Учень з компасом або годинником в руці знаходиться у вказаній точці місцевості. За командою керівника "До орієнтування приступити!" визначає сторони горизонту і доповідає "Готово!".
Помилок немає.
Не більше однієї помилки.
Не більше двох помилок.
Більше двох помилок.
1. Невміння користуватися компасом та годинником.
2. Як орієнтир вибрано предмети, які погано видно.
3. Дії учня повільні та невпевнені.
22 с
24 с
26 с
28 с
30 с
32 с
34 с
36 с
38 с
40 с
42 с
44 с
6
Визначення магнітного азимуту на вказаний предмет за компасом.На місцевості учню вказується окремий предмет. За командою керівника "До визначення магнітного азимуту, приступити" він визначає азимут та доповідає.
Час фіксується від подачі команди до доповіді.
Помилок немає. Похибка не більше 3 град.
Не більше однієї помилки. Похибка не більше 6 град.
Не більше двох помилок. Похибка не більше 9 град.
Більше двох помилок. Похибка більше 9 град.
1. Недостатні навички користування компасом.
2. Невміння провести відлік за компасом.
3. Дії повільні та невпевнені
28 с
30 с
32 с
34 с
36 с
38 с
40 с
42 с
44 с
46 с
48 с
50 с
7
Визначення напрямку руху за вказаним магнітним азимутом за допомогою компасу.На місцевості учню вказується магнітний азимут. За командою керівника "До визначення напрямку руху, приступити" він визначає окремий орієнтир та доповідає.
Час фіксується від подачі команди до доповіді.
Помилок немає. Похибка не більше 3 град.
Не більше однієї помилки. Похибка не більше 6 град.
Не більше двох помилок. Похибка не більше 9 град.
Більше двох помилок. Похибка більше 9 град.
1. Недостатні навички користування компасом.
2. Невміння провести відлік за компасом.
3. Дії повільні та невпевнені
40 с
45 с
50 с
55 с
1 хв.
1 хв. 05 с
1 хв. 10 с
1 хв. 15 с
1 хв. 20 с
1 хв. 25 с
1 хв. 30 с
1 хв. 35 с
8
Рух за азимутом.Учню видається схема (таблиця) даних для руху за азимутом, на якій вказані вихідний та кінцевий пункти 3 - 4 проміжних орієнтира, магнітні азимути та відстані між ними в метрах. Довжина маршруту не менше 2 км. дотримуючись маскування, пішим порядком учень повинен вийти до кінцевого пункту. Час враховується від видачі схеми до виходу у кінцевий пункт.
24 хв.
26 хв.
28 хв.
30 хв.
32 хв.
34 хв.
36 хв.
38 хв.
40 хв.
42 хв.
44 хв.
46 хв.
1. Недостатні навички користування компасом.
2. Невміння провести відлік за компасом.
3. Дії повільні та невпевнені
4. Невміння переводити метри у пари кроків.

в)  військово-медична підготовка

N
Норматив, умови (порядок) його виконання
Критерії оцінки
Помилки, які знижують оцінку на один бал
високий
достатній
середній
низький
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
1
Тимчасова зупинка кровотечі.Учень знаходиться біля "пораненого", тримаючи в руках джгут. Час відраховується від команди: "До виконання нормативу приступити!" і до закріплення джгута. Після чого позначається час його накладання.
Накладання джгуту на стегно або плече
Накладання закрутки на стегно або плече
Виконано без помилок
Допущено не більше одної помилки
Допущено не більше двох помилок
Допущено більше двох помилок
1. Джгут накладено на місце, що не відповідає пораненню.
2. Джгут накладено на оголену частину тіла без накладки.
3. Шкіра стиснута джгутом.
4. Учень не залишив записки, в якій зазначено час накладання джгута.
20 с
50 с
25 с
55 с
30 с
1 хв.
35 с
1 хв. 05 с
40 с
1 хв. 10 с
45 с
1 хв. 15 с
50 с
1 хв. 20 с
55 с
1 хв. 25 с
1 хв.
1 хв. 30 с
1 хв. 05 с
1 хв. 35 с
1 хв. 10 с
1 хв. 40 с
1 хв. 15 с
1 хв. 45 с
2
Накладання пов'язки.Учень з перев'язочним матеріалом у руках знаходиться біля "пораненого". За командою "Пов'язку накласти!" починає накладання.
Накладання пов'язки на голову (око, вухо).
Накладання пов'язки на кість у вигляді вісімки, на передпліччя, ліктьовий суглоб.
Накладання пов'язки на плечовий суглоб, груди.
Накладання пов'язки на нижні кінцівки.
Виконано без помилок
Допущено не більше одної помилки
Допущено не більше двох помилок
Допущено більше двох помилок
1. Не закріплено шпильку на одязі.
2. Неправильне положення бинта в руках учня.
3. Пов'язку накладено слабко (сповзає або при її накладанні утворюються "кишені", складки.
4. Пов'язку не закріплено або закріплено вузлом над раною.
1 хв. 50 с
1 хв. 50 с
2 хв. 20 с
1 хв. 50 с
2 хв.
2 хв.
2 хв. 30 с
2 хв.
2 хв. 05 с
2 хв. 05 с
2 хв. 35 с
2 хв. 05 с
2 хв. 10 с
2 хв. 10 с
2 хв. 40 с
2 хв. 10 с
2 хв. 15 с
2 хв. 15 с
2 хв. 45 с
2 хв. 15 с
2 хв. 20 с
2 хв. 20 с
2 хв. 50 с
2 хв. 20 с
2 хв. 25 с
2 хв. 25 с
2 хв. 55 с
2 хв. 25 с
2 хв. 30 с
2 хв. 30 с
3 хв.
2 хв. 30 с
2 хв. 35 с
2 хв. 35 с
3 хв. 05 с
2 хв. 35 с
2 хв. 40 с
2 хв. 40 с
3 хв. 10 с
2 хв. 40 с
2 хв. 45 с
2 хв. 45 с
3 хв. 15 с
2 хв. 45 с
2 хв. 50 с
2 хв. 50 с
3 хв. 20 с
2 хв. 50 с
3
Надання першої допомоги при переломах.Учень знаходиться біля пораненого. Перев'язочний матеріал і шина в руках або поряд з учнем. За командою "Шину накласти!" учень накладає шину. Виконання нормативу закінчується підвішуванням руки на хустку (бинт, ремінь).
Накладання шини з підручного матеріалу на плече.
Накладання шини з підручного матеріалу на передпліччя.
Накладання шини Крамера на нижню кінцівку.
Виконано без помилок
Допущено не більше одної помилки
Допущено не більше двох помилок
Допущено більше двох помилок
1. Необережне поводження з пораненою кінцівкою під час накладання шини.
2. Неточно підігнана шина.
3. Недостатня фіксація шини.
4. Порушення послідовності накладання шини.
3 хв.
2 хв. 40 с
3 хв. 19 с
3 хв. 30 с
2 хв. 50 с
3 хв. 30 с
21 с
4 хв.
3 хв.
4 хв. 23 с
4 хв. 30 с
3 хв. 10 с
4 хв. 30 с
25 с
5 хв.
3 хв. 20 с
5 хв.
27 с
5 хв. 30 с
3 хв. 30 с
5 хв. 30 с
29 с
6 хв.
3 хв. 40 с
6 хв. 31 с
6 хв. 30 с
3 хв. 50 с
6 хв. 30 с
33 с
7 хв.
4 хв.
7 хв.
35 с
7 хв. 30 с
4 хв. 10 с
7 хв. 30 с
37 с
8 хв.
4 хв. 20 с
8 хв.
39 с
8 хв. 30 с
4 хв. 30 с
8 хв. 30 с
41 с

г) основи цивільного захисту

N
Норматив, умови (порядок) його виконання
Критерії оцінки
Помилки, які знижують оцінку на один бал
Помилки, що визначають низький рівень під-ки
високий
достатній
середній
низький
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
1
Одягання протигазу.Учні знаходяться в строю. Протигази у похідному положенні. За раптовою командою "Гази!" учні одягають протигази. Час відраховується з моменту подання команди до відновлення дихання після одягнення протигазу.
6,5 с
7 с
7,4 с
7,7 с
8 с
8,4 с
8,7 с
9 с
9,4 с
9,7 с
10 с
10,4 с
1. При одяганні протигазу учень не заплющив очі і не затримав дихання та після одягання протигазу не зробив повного видиху.
2. Шолом-маска (маска) одягнена з перекосом.
1. Допущено утворення таких складок або перекосів, при яких зовнішнє повітря може проникати під шолом-маску (маску).
2
Одягання респіратора Р-2.За раптовою командою "Респіратор одягнути!", учні одягають респіратори. Час відраховується з моменту подачі команди до відновлення дихання
10,5 с
11 с
11,4 с
11,7 с
12 с
12,4 с
12,7 с
13 с
13,4 с
13,7 с
14 с
14,4 с
1. Під час одягання респіратора учень не затримав дихання або після одягання не зробив повного видиху.
2. Кінці носового затиску не притиснуті до носу.
Надівання пошкоджених респіраторів.
3
Одягання загальновійськового захисного комплекту (плащ у рукава)Засоби захисту учнів у похідному положенні.














а) За командою "Плащ в рукава - Гази" або сигналом "Радіаційна небезпека" учні одягають протигази, захисні плащі в рукава, захисні панчохи та рукавиці. Час відраховується від подачі команди керівника до одягання засобів захисту та доповіді "Готово!".
2 хв. 50 с
3 хв.
3 хв. 07 с
3 хв. 14 с
3 хв. 20 с
3 хв. 35 с
3 хв. 45 с
4 хв.
4 хв. 10 с
4 хв. 20 с
4 хв. 30 с
4 хв. 40 с
1. Одягання захисних панчох здійснене з застібнутими хлястиками.
2. Неправильно застібнуті поли плаща.
3. Неповністю одягнені панчохи.
4. Не закріплені закріпками тримачі шпеньків або не застібнуті два шпенька.
Залишені незахищеними окремі частини тіла, обмундирування або взуття при надіванні плаща у рукава.
б) За командою "Захисний комплект одягнути - Гази" учні одягають панчохи, плащі у вигляді комбінезону, протигази, рукавиці. Час відраховується від подачі команди керівника до повного одягання засобів захисту та доповіді "Готово!".
4 хв. 25 с
4 хв. 35 с
4 хв. 45 с
4 хв. 50 с
5 хв.
5 хв. 20 с
5 хв. 40 с
6 хв.
6 хв. 20 с
6 хв. 40 с
7 хв.
7 хв. 20 с
1. Не повністю виконані окремі операції при одяганні засобів захисту.
2. Допущено помилки, які знижують оцінку на 1 бал при одяганні протигазу (норматив N 1).
1. Залишені незахищеними окремі частини тіла, обмундирування
2. Не застібнуті більше 2-х шпеньків.
3. Допущені помилки, які визначають оцінку "незадовільно" при одяганні протигазу (норматив N 1).
4
Дії за сигналом "Хімічна тривога".Засоби захисту учнів у похідному положенні. Подається сигнал "Хімічна тривога". Ті хто навчаються одягають протигази, плащі у вигляді накидки і ведуть спостереження за місцевістю.
Час відраховується від моменту подачі сигналу до повного одягання засобів захисту.
33 с
35 с
37 с
38 с
40 с
43 с
46 с
50 с
57 с
1 хв. 04 с
1 хв. 10 с
1 хв. 20 с
1. Допущені помилки, які знижують оцінку на 1 бал при одяганні протигазу та загальновійськового захисного комплекту.
2. Учні не ведуть спостереження за місцевістю.
1. Залишились незахищеними окремі частини тіла, обмундирування та взуття при одягненні плаща у вигляді накидки.
2. Допущені помилки, які визначають оцінку "незадовільно" при одяганні протигазу та загальновійськового захисного комплекту.

Організація виконання вправ стрільби

При виконанні вправ дотримується такий порядок: командир взводу наказує командиру відділення, що буде стріляти, поставити бойове завдання підлеглим і одержати на пункті боєпостачання боєприпаси на чергову зміну стріляючих.
Боєприпаси видаються стріляючим поштучно за відомістю або у споряджених магазинах. Якщо необхідно, боєприпаси можуть видаватися роздатчиками боєприпасів у вихідному положенні. Учні, отримавши боєприпаси, оглядають їх, споряджають патронами магазини, вкладають магазини, гранати в сумки і під керівництвом командира відділення (старшого зміни) прямують на вихідне положення, яке знаходиться не ближче 10 м від рубежу відкриття вогню.
Після прибуття зміни на вихідне положення керівник стрільб уточнює кожному учаснику стрільби порядок виконання вправи (вогневу позицію, місце і положення для стрільби, сектор стрільби, черговість стрільби тих, хто навчається, заходи безпеки).
Переконавшись у готовності зміни і дільниці до стрільби, керівник наказує підняти на дільничному пункті управління червоний прапор і доповідає про готовність до стрільби старшому керівникові стрільб.
За командою керівника стрільб "На вогневий рубіж вперед!" зміна виходить на вогневий рубіж.
Після сигналу "Вогонь" за командою керівника стрільб на дільниці "До бою!" учні готуються до стрільби, заряджають зброю і доповідають: "Такий-то до бою готовий". При виконанні вправ стрільби з місця учні, діючи відповідно до отриманого завдання, ведуть спостереження у вказаному секторі обстрілу, самостійно виявляють і уражають цілі із положення для стрільби, передбаченого умовами вправи.
Закінчивши виконання вправи, учні розряджають зброю, керівник стрільб на дільниці проглядає її, повертає зміну на вихідне положення, дає розпорядження замінити на пункті керування червоний прапор білим і заслуховує доповідь кожного учня про його дії під час виконання вправ, про спостереження за результатами стрільби, витратами боєприпасів, поломками і затриманням зброї.
Приблизна форма доповіді: "Товаришу майоре, учень Петренко виконав вправу контрольної стрільби з автомата. Під час стрільби спостерігав: грудна фігура уражена, атакуючий стрілець уражений, патрони використані повністю (не повністю, залишилось стільки-то патронів), затримок під час стрільби не було (були такі-то затримки)".
Заслухавши доповіді учнів і зробивши короткий розбір виконання вправ, керівник стрільб наказує здати на пункт бойового постачання або роздавальнику боєприпасів невикористані боєприпаси і перейти на чергове навчальне місце. Після цього доповідає старшому керівникові стрільб про закінчення стрільби зміною.
Після повернення зміни у вихідне положення старший керівник стрільб дає розпорядження підняти на командному пункті білий прапор, подати команду "Відбій" і, якщо це необхідно, оглянути мішені.

Вправи стрільби з малокаліберної (пневматичної) гвинтівки

Вправа 1. Стрільба з малокаліберної (пневматичної) гвинтівки.
Умови виконання:
- ціль - (мішень N 4) грудна фігура з колами, зменшена в 4 рази, нерухома;
- відстань до цілі - 25 м;
- кількість патронів - 3 шт.;
- час на стрільбу - не обмежений;
- положення для стрільби - лежачи з упору.
Оцінка: 12 балів - вибити 25 очок; 11 балів - вибити 24 очки; 10 балів вибити 23 очки; 9 балів - вибити 22 очки; 8 балів - вибити 21 очко; 7 балів - вибити 20 очок; 6 балів - вибити 19 очок; 5 балів - вибити 17 очок; 4 бали - вибити 15 очок; 3 бали - вибити 12 очок; 2 бали - вибити 10 очок; 1 бал - менше 10 очок.
Примітка: при стрільбі з пневматичної гвинтівки, стрільба ведеться з положення "сидячи за столом з опорою на лікті" з відстані 5 м по мішені зменшеної в 20 разів.
Вправа N 2. Стрільба з малокаліберної (пневматичної) гвинтівки.
Умови виконання:
Ціль - мішень N 8 (ростова фігура, що біжить), зменшена у 8 разів, нерухома. Відстань до цілі - 25 м. Кількість патронів - 3 шт. Час на стрільбу - не обмежений. Положення для стрільби - лежачи з упору.
Оцінка:
Мішень поділити на три рівні частини.
12 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких три у верхню частину мішені; 11 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких два у верхню частину мішені; 10 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких один у верхню частину мішені; 9 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких три у середню частину мішені; 8 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких два у середню частину мішені; 7 балів - уразити мішень трьома пострілами, з яких один у середню і два у нижню частину мішені; 6 балів - уразити мішень двома пострілами, з яких один у верхню частину мішені; 5 балів - уразити мішень двома пострілами, з яких один у середню частину мішені; 4 бали - уразити мішень двома пострілами, з яких два у нижню частину мішені; 3 бали - уразити мішень одним пострілом у верхню частину мішені; 2 бали - уразити мішень одним пострілом у середню частину мішені; 1 бал - уразити мішень одним пострілом у нижню частину мішені.
Примітка: при стрільбі з пневматичної гвинтівки, стрільба ведеться з положення "сидячи за столом з опорою на лікті" з відстані 5 м по мішені зменшеної в 40 разів.
Вправа N 3. Стрільба з малокаліберної (пневматичної) гвинтівки по двом цілям.
Умови виконання:
Цілі - мішень N 8 (ростова фігура, що біжить), зменшена у 8 разів, нерухома та мішень N 4 (грудна фігура з колами), зменшена в 4 рази, нерухома. Відстань до цілі - 25 м. Кількість патронів - 6 шт. Час на стрільбу - не обмежений. Положення для стрільби - лежачи з упору.
Оцінка:
Пробні постріли виконуються по мішені N 8.
12 балів - уразити обидві мішені і вибити 28 очок; 11 балів - уразити обидві мішені і вибити 26 очок; 10 балів - уразити обидві мішені і вибити 24 очок; 9 балів - уразити обидві мішені і вибити 23 очок; 8 балів - уразити обидві мішені і вибити 21 очок; 7 балів - уразити обидві мішені і вибити 19 очок; 6 балів - уразити обидві мішені і вибити 18 очок; 5 балів - уразити обидві мішені і вибити 16 очок; 4 бали - уразити обидві мішені і вибити 14 очок; 3 бали - уразити обидві мішені і вибити 13 очок; 2 бали - уразити обидві мішені і вибити 10 очок; 1 бал - уразити одну мішень N 8.
Примітка: при стрільбі з пневматичної гвинтівки, стрільба ведеться з положення "сидячи за столом з опорою на лікті" з відстані 5 м по мішеням: N 4 - зменшеною в 20 разів, N 8 - зменшеною в 40 разів.
Оціночні показники при стрільбі по мішені N 8
  
Розміри мішеней для стрільби з пневматичної гвинтівки (в сантиметрах)
  

Початкова вправа стрільби з автомата

Стрільба з місця по нерухомим цілям і цілям, що з'являються.
Цілі:
- грудна фігура з колами (мішень N 4) на щиті 0,75 х 0,75 м, нерухома; щит установлюється на рівні ґрунту (без просвіту);
- атакуючий (контратакуючий) стрілець - ростова фігура (мішень N 8), яка з'являється на необмежений час.
Відстань до цілей:
- до грудної фігури - 100 м;
- до атакуючого (контратакуючого) стрільця - 200 м.
Положення для стрільби - лежачи з упору. Кількість патронів - 9 (3 + 6).
Оцінка: (12 - 11 - 10 балів) - уразити обидві цілі і вибити (27 - 26 - 25 очок); (9 - 8 - 7 балів) - уразити обидві цілі і вибити (22 - 21 - 20 очок); (6 - 5 бали) - уразити обидві цілі і вибити (17 - 16 - 15 очок); (3 - 2 -1 бали) - уразити одну ціль або обидві цілі і вибити (12 - 11 - 10 очок).

Вправи з метання ручних гранат

Вправа 1. Метання ручної осколкової гранати під час руху.
Умови виконання:
Цілі - стрільці в окопі: три грудні фігури (мішень N 4), встановлені у визначеному габариті по фронту 10 м і в глибину 5 м на відкритій місцевості. Габарит розбивається у глибину на три частини: центральну - глибиною 1 м, ближню і дальню - глибиною по 2 м кожна.
Мішені встановлюються в центральній частині. Відстань до цілі - 25 м. Кількість гранат - 1 болванка масою 310 г. Положення для метання - під час руху з відстані 40 - 25 м.
Рівень компетентності: "високий" - влучити в центральну частину габариту; "достатній" - влучити в дальню частину габариту; "середній" т влучити в ближню частину габариту.
Вправа 2. Метання ручних протитанкових гранат. Умови виконання:
Ціль - танк (мішень N 12), встановлюється в габариті по фронту 3,5 м і в глибину 7 м. Габарит розбивається в глибину на три частини: центральну - глибиною 2,5 м, ближню і дальню - глибиною по 2,25 м кожна. Відстань до цілі - 20 - 15 м. Кількість гранат - 1 болванка масою 1070 г. Положення для метання - з окопу.
Рівень компетентності: "високий" - влучити в центральну частину габариту, "достатній" - влучити в дальню частину габариту; "середній" - влучити в ближню частину габариту.
Примітка:
1. Відстань до цілі вимірюється від передньої стінки окопу до середини центральної частини габариту.
2. Під час розподілу по балам ураховується якість виконання тактичних прийомів.
Вправа 3. Метання гранати з розбігу на дальність (вага гранати 600 г).
Умови виконання:
Форма одягу - військова, польова. Кількість гранат - 3 шт. Вправа виконується з макетом автомату, який тримається в правій (лівій) руці.
Зараховується краща з трьох спроб.
Оцінка: 12 балів - 42 м; 11 балів - 40 м; 10 балів - 38 м; 9 балів - 36 м; 8 балів - 34 м; 7 балів - 32 м; 6 балів - 30 м; 5 балів - 28 м; 4 бали - 26 м; 3 балів - 24 м; 2 бали - 22 м; 1 бал - 20 м.
Вправа 4. Метання гранати на влучність (вага гранати 600 г).
Умови виконання:
Форма одягу - військова, польова. Кількість гранат - 13 шт. (3 пробні та 10 залікових). Відстань до цілі - 25 м.
Оцінка: 12 балів - 70 очок; 11 балів - 64 очки; 10 балів - 60 очок; 9 балів - 54 очки; 8 балів - 48 очок; 7 балів - 42 очки; 6 балів - 38 очки; 5 балів - 34 очка; 4 бали - 28 очок; 3 бали - 26 очок; 2 бали - 20 очок; 1 бал - менше 20 очок.

1 коментар:

  1. За командою Олександра Івановича кожен учень, який вивчає "Захист Вітчизни" прийде готовим до лав Української армії.Олександр Іванович знаючий та відданий своїй справі педагог.

    ВідповістиВидалити